Pracujeme v souladu s předpisy o GDPR

Vaše osobní údaje jsou v absolutním bezpečí, zacházíme s Vašimi osobními údaji striktně v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.

  Číst více

Vaše osobní údaje jsou v bezpečí

Tato stránka využívá v rámci poskytování služeb cookies. Pokračováním v prohlížení stránky souhlasíte s jejich používáním. Více informací včetně informací o jejich odstranění a vypnutí naleznete ZDE

Přihlásit

Time management: tajemství úspěchu na VŠ

Time management: tajemství úspěchu na VŠ

 

Může být obtížné organizovat si čas jako student, zvláště pokud pracujete na plný úvazek nebo máte při studiu jiné povinnosti. Postupujte podle těchto tipů, které vám pomohou zvýšit vaši produktivitu.

Je docela těžké řídit čas, když pracujete na plný úvazek, máte své rodinné a sociální potřeby, kterým se musíte věnovat, a také náročný studijní program, který musíte absolvovat. Musíte vytvořit strategii, abyste byli schopni plně ovládat svůj čas a vhodně jej regulovat. Převzít kontrolu nad svým časem znamená, že byste měli mít plán, který se promítne do denních cílů a maximalizuje váš produktivní výkon.

Plán

Naplánujte si svůj den předem. Nespavost je většinou způsobena starostmi o další den, takže vás to uvolní a zaručí vám dobrý spánek.


 

Pravidlo 80:20

Toto je životně důležitý koncept. Výzkum prokázal, že 20 % toho, co děláme, tvoří 80 % našich výsledků. Naše doporučení je, že byste se měli soustředit a snažit se každý den splnit pár věcí, které jsou pro váš úspěch nejdůležitější. Pro studenta by jedním ze dvou hlavních cílů dne bylo učit se několik hodin. Po dokončení těchto 20 % (obvykle dva nejdůležitější cíle dneška) můžete přistoupit k dokončení menších 80 %. Jinými slovy, nezaměřujte se na nepodstatné věci a snažte se každý den upřednostňovat své cíle.

Organizace

Výzkum prokázal, že většina lidí tráví každý den 30 minut hledáním chybějících věcí ve svých pokojích nebo ve svých počítačích. Zorganizujte si vše a ujistěte se, že vše má své určené místo, abyste to vždy našli, když to bude potřeba. Organizací ušetříte spoustu času.

Soustředění

Soustředění je dalším klíčem. Často něco začneme, nedokončíme to a pak přejdeme k něčemu jinému a na konci dne je to jako bychom nedokázali vůbec nic. Soustředění je disciplína, která vás nikdy nesmí opustit! Vezměte si jeden úkol a ujistěte se, že ho dokončíte. Tomuto konceptu se říká disciplína dokončování! Dokončete jeden a přejděte na další.

Stanovení priorit

Stanovení priorit je prvořadé. Pokud jste tak zaneprázdnění, že si neustále stěžujete, že na nic nemáte čas, pak ve svém životě neupřednostňujete důležité věci. Identifikujte několik klíčových věcí a zaměřte se na ně, protože nemůžete dělat všechno.

Přejeme vám úspěch při uplatňování těchto zásad!


 

Podobné články na blogu

Jak efektivně prezentovat případové studie v závěrečné práci
12.02.2025

Jak efektivně prezentovat případové studie v závěrečné práci

  Případové studie jsou důležitou součástí závěrečných prací, zejména v oborech jako ekonomie, sociální vědy, management…

Čtěte více
Interdisciplinární přístup v závěrečných pracích: Jak na to
05.02.2025

Interdisciplinární přístup v závěrečných pracích: Jak na to

  Interdisciplinární přístup je v akademickém prostředí stále populárnější, protože umožňuje propojit poznatky z různých…

Čtěte více
Výhody a rizika outsourcingu bakalářských prací: Na co si dát pozor?
02.02.2025

Výhody a rizika outsourcingu bakalářských prací: Na co si dát pozor?

  Outsourcing bakalářských prací – tedy zadání jejich vypracování externím odborníkům – je pro mnohé studenty l…

Čtěte více