Elektronická komunikace je v současné době již velmi rozšířená a zpravidla se často uplatňuje i v univerzitním prostředí. Podívejte se na základní pravidla akademické komunikace.
Jako studenti VŠ budete často komunikovat s pedagogy prostřednictvím elektronické komunikace poměrně často a v dnešní době to platí dvojnásob. V elektronické podobě budete zasílat seminární práce a elektronickou poštu používat také ke konzultacím. Elektronická komunikace by měla mít na akademické půdě svá pravidla. Jedná se o oficiální komunikaci, která je ekvivalentem zaslání klasického, rukou psaného dopisu.
V úvodu vždy musíte oslovit pedagoga jeho nejvyšším titulem, následuje samotný text zprávy a stejně jako u klasického dopisu je zakončený pozdravem, vaším jménem a identifikací.
Několik základních pravidel
- Stejně jako u každé jiné komunikace dodržujete na prvním místě diskrétnost.
- Soustřeďte se na to, aby zprávu dostal příslušný adresát, dejte si pozor na skryté kopie.
- Dávejte si pozor na klávesy typu “reply to all”, častou chybou tak vznikají velká nedorozumění.
- Na každý email, který vyžaduje odpověď, odpovídejte nejpozději do 24 hodin.
- Emaily za sebou nechávají elektronickou stopu, proto mějte na paměti, že jejich obsah již nikdy nezapřete.
- Respektujte soukromí druhých a nezneužívejte žádné informace z komunikace.